مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-11اقتصادي

تامین انرژی اولیه و سرمایه گذاری دو چالش اساسی صنعت برق


صنعت برق با دو چالش اساسی، یکی چالش تأمین انرژی اولیه (در تابستان آب و در زمستان سوخت) و دیگری چالش سرمایه گذاری برای توسعه روبروست.

- به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی در میزگرد تأمین پایدار انرژی الکتریکی؛ اوج بار 1401 دو موضوع خشکسالی و در پی آن گرمای زودرس و همچنین تکمیل نشدن تعمیرات زمستانی نیروگاه ها در زمان تعیین شده را در شرایط تأمین برق تابستان امسال تأثیرگذار دانست و افزود: برنامه تعمیرات نیروگاهی از 15 شهریور آغاز و در 15 خرداد به اتمام می رسد.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اضافه کرد: در زمستان سال گذشته 25 روز محدودیت تأمین داشتیم که بیشتر آن در بخش صنعتی که امکان جابجایی بار دارند و بارهای منعطفی در مبحث پاسخگویی بار هستند و حدود 2 روز در بخش خانگی اعمال شد.

رجبی مشهدی گفت: از طرفی وقتی محدودیت سوخت داریم، مجبور هستیم برای کاهش مصرف سوخت، سوخت موجود را به واحدهای پربازده تخصیص دهیم و از آنجایی که نیروگاه های سیکل ترکیبی بیشترین بازدهی را دارند بنابراین در الویت قرار گرفتند.

وی افزود: عمده تعمیرات در زمستان سال گذشته انجام شد، اما وجود گرمای زودرس و چالش کم بارشی و در نتیجه کم بودن مخازن آبی، در کنار رشد بسیار جدی و کم سابقه مصرف برق در ابتدای سال، موجب محرومیت از امکان بهره گیری از ظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین انرژی اولیه و سرمایه گذاری دو چالش اساسی صنعت برق

تامین انرژی اولیه و سرمایه گذاری دو چالش اساسی صنعت برق